Vanuit een ontwerp komen tot het realiseren van een levend logo heeft heel wat voeten in de aarde.
Toch is Roelino er in geslaagd om binnen de gestelde termijn een succesvol resultaat neer te zetten.
Gedurende de introductie van dit nieuwe product heeft hij met deze Kiko-act op alle horecabeurzen in Nederland gestaan.
Op een zeer inventieve wijze weet Roelino de vraag te beantwoorden om tijdens een gala-diner voor een kledingzaak maatkostuums te showen.

De oplossing vond hij in het anoniem maken van de personen en het maatwerk in het spel een accent geven, zodat de kostuums de beoogde aandacht kregen.
Hij heeft samen met Peter de Bie deze opdracht verrassend uitgevoerd.

Hiermee werd tevens de basis gelegd voor het ontstaan van het duo
"Les Clownes Anonyme".
"Wij drukken levensecht" was het thema bij een demonstratie van een grote drukpers tijdens een vakbeurs voor de grafische industrie. Men wilde laten zien hoe snel men kon overschakelen naar een andere afdruk.
De 'drukplaten' werden automatisch gewisseld, waarbij Roelino dat proces pantomimisch uitbeelde.
Vervolgens kon men het nieuwe drukwerkresultaat vergelijken met het levensechte model in dezelfde pose.
Tijdens het Nationaal Debat Gezondheidszorg werd een eindrapport van een onderzoekscommissie gepresenteerd. Opdracht was om de inhoud van het rapport te visualiseren. Het rapport behelsde een aanbeveling om te komen tot een nieuw evenwicht tussen de verschillende disciplines. Een levende weegschaal zorgde voor een oplopende spanning, daar men natuurlijk wilde weten welke afdeling (weergegeven door symbolische attributen) het evenwicht weer tot stand kon brengen.
Hoogtepunt:

Als een soort persoonlijke huisharlekijn mocht Roelino 3 dagen mee naar Venetie in een gehuurde jet met een gezelschap van 20 directeuren.
Deze kregen dit "snoepreisje" aangeboden door een jubilerend bedrijf.
De opdracht luidde om het gezelschap te vermaken tijdens de uitstapjes en diners die hun aangeboden werden.

Een kolfje naar zijn hand !!
Hoogtepunt:

Een absoluut hoogtepunt was een uitnodiging om als Roelino Nederland te vertegenwoordigen gedurende 3 weken op het Eerste Internationale Clownsfestival in Sasebo Japan. Het eerste gedeelte van zijn verblijf mocht Roelino samen met 4 andere internationale clowns de promotietour doen in Japan voor het festival.
De agenda was overvol gepland met opnamen in t.v.-talkshows, intervieuws, fotosessies en filmopnamen.
Vervolgens 10 dagen continue 6 x per dag optreden tijdens het festival.
Samen met 20 clowns uit 13 landen 10 dagen in één hotel is natuurlijk een verhaal dat niet na te vertellen valt ! Er is echter weinig fantasie voor nodig om te kunnen inschatten dat het one-big-party geworden is !!

Roelino is teruggekomen met een grote hoeveelheid anekdotes en verhalen en een ongelooflijke schat aan ervaring !!
Horecava
Schouwburg Roermond
Grafivak
Jaarbeurs Utrecht
Venetie
Japan
Japan